A tavaly 2,3 milliárd forintos eredményt felmutató Rossmann drogéria lánc közel tíz százalékkal növelte árbevételét 2014-ben, és az idei évre is legalább két számjegyű, a piaci átlag feletti növekedést vár. Az idén megújult online drogériában pedig már több mint tízezer termék vásárolható meg, számos felhasználóbarát újítás mellett.

A Rossmann értékesítési stratégiájában kiemelt szerepet kap az online értékesítés is. A vásárlói igények folyamatos monitorozása alapján júliusban megújult a drogéria webshopja a fiatalabb célcsoport elvárásait is figyelembe véve. A mai trendekhez alkalmazkodva egy olyan átgondolt platformot biztosít vásárlóinak a Rossmann, amely fokozza a felhasználói élményt, amellett, hogy egy könnyen kezelhető, sok releváns információt tartalmazó fiatalos, trendi felülettel találkozunk.

„A teljes drogéria választékot lefedve, országos kiszállítással dolgozunk; a magyar piacon egyedülálló szolgáltatást nyújtva. A házhozszállítás mellett már több mint 2700 átvételi ponton (MOL töltőállomások, PostaPont) átvehető a rendelés.”- tette hozzá Varga Anita Ágnes, a Rossmann Magyarország Kft. marketing vezetője.

Rossmann_sajtotajekoztato_20150911 (4)

A www.rossmann.hu oldalon már több mint tízezer áru vásárolható meg. A Rossmann analitikái alapján a shopban elsősorban hölgyek vásárolnak, de egyre nő a szolgáltatást igénybe vevő férfiak száma is. Korcsoport tekintetében az oldalt elsősorban a 25-34 éves korosztály használja, de a növekvő internet penetráció hatására az idősebb korosztály aktivitása is erősödött az elmúlt időszakban.

Szeptember 14.-én indul egy televíziós reklámkampány, ismét Árpa Attilával a főszerepben. A fiatalabb korosztályt célozva, külön számukra készült egy vírusfilm is, amely kizárólag a világhálón lesz elérhető. A videók azt boncolgatják, mire vágyik egy család. Az egyik reklámból azt is megtudhatjuk, vajon Árpa Attila mire vágyik.

A Rossmann márkaértéke a legerősebb

Értékes márka, hűséges vevők

A Rossmann Magyarország Kft.-t 2014-ben immár harmadszor értékelte a Nielsen által több országban évek óta rendszeresen elvégzett „Shopper Trends” kutatás, mely többek között az ún. bolti márkaérték indexet méri a következő kérdések alapján:

  • melyik a kedvenc üzletlánca?
  • melyiket ajánlaná másoknak is?
  • mely üzletláncban kapható termékekért hajlandó árprémiumot fizetni?
  • mely üzletlánc üzleteiért hajlandó távolabbra is utazni?

A Rossmann márkaértéke az elmúlt időszakban évről évre erősödött, tavaly pedig a kutatás alapján a legerősebb márkaértéket érte el a drogériák között.

A kutatás szerint a drogéria-vásárlók legfontosabb elvárásai a következők voltak:

  • mindig legyen készleten, amire szükségük van,
  • vonzó és érdekes promóciók, akciók,
  • a termékek megérjék az árukat.

A felsorolt pontok mindegyikét a megkérdezettek a vizsgált versenykörnyezetből a Rossmannhoz kötik a leginkább. A kutatás alapján a legmagasabb arányú Lojalitási és Megtartási rátával (kipróbálók/ rendszeres vásárlók) is a Rossmann rendelkezik.

Rossmann_sajtotajekoztato_20150911 (3)

A kutatást 2014 októberében végezte a Nielsen, online megkérdezéssel, súlyozott mintavételi módszerrel, országos reprezentatív minta alapján.

A beszállítók szerint a Rossmann a legjobb partner

Az Advantage Report ötvözi a kvantitatív és kvalitatív módszereket, annak érdekében, hogy átfogó képet nyújtson, hogyan vélekednek partnerei az adott vállalatról és hol vannak lehetőségek az üzleti együttműködés erősítésére.

Az üzleti kapcsolatok erősségét a program öt kulcs együttműködési terület vizsgálatával méri.

  • üzleti kapcsolatok
  • munkatársak / szervezet
  • kategória / üzletfejlesztés
  • kereskedelmi megvalósítás
  • logisztika / ellátási lánc

A Rossmann Magyarország Kft. a 2014–es évben nemcsak összességében, hanem minden egyes kategóriában az első helyezést érte el a felmérésben részt vevő beszállítók szerint.

Az eredmény összhangban van a Rossmann több éve tartó töretlen fejlődésével és helyi piaci igényekre alapuló, állandóan megújuló, innovatív üzletfejlesztési politikájával.

Fesztivál Drogéria

A Kreativ.hu augusztusi online, olvasók körében készített közvélemény kutatása szerint a Rossmann márkamegjelenése volt a legjobb a Sziget Fesztiválon. A drogérialánc egy 25×25 m-es területen jelent meg, amelyen helyet kapott egy 100 m2-es medence, egy bár, egy zuhanyzó-részleg és egy teljesen felszerelt Rossmann drogéria is. A Sziget alatt naponta több ezer fesztiválozó látogatta meg a Rossmann szórakoztató paradicsomát, a medencében egyszerre százan bulizhattak, miközben Európa egyik legnagyobb habgépe percenként 250.000 liter habot fújt rájuk. Közel száz fős stáb dolgozott azon, hogy a Rossmann-szigeten nappal is önfeledten szórakozhassanak a vendégek, akik szerint ez volt az idei év egyik legszexibb márkamegjelenése a fesztiválon.

Társadalmi Felelősségvállalás

Idén a Rossmann nagyobb hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalásra is. Négy szervezetet –  a Semmelweis Egyetem  I. sz. Gyermekgyógyászati Klinikát, a MRE Bethesda Gyermekkórházat, az Ágota Alapítványt és a Down Egyesületet  – támogat összesen kétmillió forint értékben gyermekápolási és tisztítószerekkel, illetve szervezetenként ezer Jégkorszak plüssfigurát is ajándékoz, közel kilenc millió forint értékben.

December 6-án ismét megrendezik a Rossmann Mikulásfutás-t. Ebből az alkalomból a drogéria-lánc újra megszervezi a cipős-doboz akciót is.

Gazdasági adatok

A Rossmann Magyarország Kft. 2014-es évi árbevétele 52,1 milliárd forint volt, ez az előző évhez képest 9,6%-os növekedést jelent. A cég 2,3 milliárd forint eredményt realizált, ami közel 50%-os rekord növekedést mutat.  A 2015-ös évre legalább kétszámjegyű, a piaci átlag feletti növekedést vár a drogéria, tehát továbbra is piacrészesedést nyer.

Rossmann_sajtotajekoztato_20150911 (1)

Kentaur márkamagazin

A Rossmann ingyenes Kentaur elnevezésű vásárlói magazinjának őszi száma szintén szeptember 14-én jelenik meg, 160.500 példányban és még színesebb tartalommal szórakoztatja majd az olvasókat. A magazin még több érdekes, fényképes interjút tartalmaz, továbbá iskolakezdési tippekkel, programajánlókkal és a gyermekneveléshez hasznos információkkal találkozhatnak az olvasók.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ