A színek hatással vannak az emberek kedvére és viselkedésére. Bár egy étteremben számos olyan szempont van, amely befolyásolja a vendégek élményeit, a szín egy rendkívül fontos tényező. A színekkel kapcsolatos inspiráció és gondolatébresztés céljából az SCA és nemzetközi higiéniai márkája, a Tork az agyhullám technológia alkalmazásával mérte fel, hogyan reagálnak a vendégek a különböző színekre. Az eredmény azt mutatja, hogy az egyes színek egyértelmű és ismétlődő hangulati és érzelmi mintákat váltanak ki.

“A színek gazdagabbá teszik az életünket, és ez alól az éttermek sem kivételek. Egy új autó vásárlásakor minden bizonnyal jelentős időt fordítunk a színválasztásra. Mi a helyzet a terítékkel?” – teszi fel a kérdést Catherine d’Hubert, az SCA Tork asztalkultúra választékának európai termékmenedzsere.

A Tork egy kísérlet keretében vizsgálta, hogyan befolyásolják a színek a vendégek éttermi élményét. Az agyhullámokat mérő készüléket viselő 16 vendégnek 8 különböző színű szobát kellett meglátogatni. Minden helyiséget éttermi kellékekkel rendeztek be, a falaktól kezdve a padlón és a bútorokon keresztül a terítékig minden egyféle színű volt.

A vendégeket minden egyes színélménynél arra kérték, hogy kóstoljanak meg egy, az adott környezettel megegyező színű italt és egy Macaron süteményt, amelyek a szín kivételével minden szempontból egyformák voltak. Minden helyszínen mérték a vendégek agyi aktivitását és pulzusát, emellett egy kérdőív segítségével feljegyezték a résztvevők reakcióit is.

“Goethe 1810-ben alkotta meg az első színelméletet. Nem arra törekedtünk, hogy versenyezzünk az eddigi elméletekkel, inkább olyan, színekre vonatkozó megállapításokkal szerettük volna őket kiegészíteni, amelyek kifejezetten az éttermi környezettel kapcsolatosak” – mondta Catherine d’Hubert, az SCA Tork asztalkultúra választékának európai termékmenedzsere.

Az elemzés arra mutatott rá, hogy a különböző színek egyértelmű és ismétlődő hangulati és érzelmi mintákat váltanak ki. A színeket ezenkívül különböző étkezési típusokkal és a romantikus vacsorától a hivatalos üzleti ebédig terjedő, különleges éttermi élményekkel társították. Például a vörös serkenti az erős érzelmi kapcsolatokat és a kreativitást, míg a kék a nyugodt élményt mozdítja elő. Az egyes színek profiljának kialakításakor a tesztelés minden adata és eredménye is elemzésre került. A cél a vendéglátó ipar számára nyújtható inspiráció és gondolatébresztés (alább találhatók az egyes színprofilok főbb megállapításai).

“A színek mindig is körülöttünk voltak, de az agyhullám technológia újdonság. Európa legnagyobb asztalkultúra termékgyártójaként ki akartuk használni a lehetőséget, hogy megvizsgáljuk, miként járulnak hozzá a színeink az őket használó vendégek élményéhez” – mondta Catherine d’Hubert, az SCA Tork asztalkultúra választékának európai termékmenedzsere.

A kísérletben használt színárnyalatok a Tork asztalkultúra termékválasztékának színpalettájáról származnak, ezenkívül az egyszínű berendezések részeként a Tork szalvétáit is felhasználták. A Tork  választékában megtalálhatók szalvéták, terítők, szalvétaadagolók és egyedi szalvéta nyomtatási megoldások is. A különböző színek mellett a választék különböző méretű és minőségű termékekre terjed ki, így például a szalvéta termékek kínálata a hagyományos szalvétáktól a magas minőségű, egyszer használatos, luxus textil megjelenésű és tapintású szalvétákig terjed.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ