Háromszoros jubileumot ünnepel a Milka Magyarországon. A lágy alpesi csokoládé ebben a hónapban ünnepli 115. születésnapját. A márkát 1901-ben jegyeztette be Carl Russ Suchard, a német Milch és Kakao szavak játékos összeolvasztásával.

Azóta generációk nőttek fel a csokoládén, mely megjelenésével, jellegzetes lila csomagolásával ikonikus termékké vált. A Milka dizájnja az elmúlt évszázad során alig változott, mindazonáltal az egyik legmarkánsabb pont egy magyar grafikus, Szabó Sándor nevéhez fűződik. A művész 45 évvel ezelőtt, a Young & Rubicam ügynökség alkalmazottjaként részt vett a közismert lila tehén megalkotásában. A figura 1972 óta az alpesi csokoládé csomagolásán állandó elem és megjelenése után még népszerűbbé tette a már akkor is közkedvelt csokoládét.

A Milka sikere a kiváló minőségű kakaó és a kizárólag az alpesi régióból származó tej mellett annak is köszönhető, hogy a márka a kezdetek óta az emberi értékek szószólója.

Kis gyengédség-történelem

A gyengédség és a lágyság azok a kulcsszavak, melyek leginkább jellemzőek a Milkára. Nem csupán magára a termékre utalnak, hanem arra is, mennyire fontos, hogy ezek az értékek az emberek mindennapjait is fémjelezzék. Hosszú idő eltelt azóta, hogy az első híres Milka-szlogen megszületett („A leggyengédebb kísértés, mióta csokoládé létezik”). Azóta a márka egy szinttel feljebb lépett, s az elmúlt években a „Merj gyengéd lenni.” jelmondattal méginkább aláhúzta a törődés fontosságát. Most pedig, a Milka 115. születésnapján arra hívja fel a figyelmet, hogy a gyengédség és gondoskodás mindannyiunkban bennünk vannak, nem kell mást tennünk, mint mindezt felfedezni és kibontakoztatni.

“A gyengédség bennünk rejlik.” – szól tehát a Milka fogyasztóihoz 2016-ban. A márka április végén indította új, globális kampányát, a gyengédség szószólójaként. Hazánkban “Az erős ember” mosolyra fakasztó reklámfilmjével találkozhatnak a csokoládé szerelmesei az elkövetkezendő hónapokban.

A magyarok imádják a Milkát

„A magyarok imádják a Milkát, s ezt nemcsak a márkakutatások támasztják alá (a Milka a Magyarországon legkedveltebb 5 márka között szerepel), hanem az értékesítési adataink is. A Milka a legtöbbet eladott táblás csokoládé hazánkban – mondja Mayer Gábor, a Mondelez Hungária ügyvezető igazgatója. „Portfoliónkat nézve messze a legtöbbet a lila alpesi csokoládéból értékesítünk; a Milka zászlóshajó termékpalettánkon. Nagyon örülök annak, hogy a fogyasztók ennyire szeretik ezt a csokoládét, hogy nagyra értékelik és várják a márka újdonságait, az pedig külön öröm számomra, hogy a gyengédség üzenetével mennyire tudnak azonosulni” – teszi hozzá Mayer.

A Milka is szereti Magyarországot

A Milka hazai történelmének első mérföldköve 25 évvel ezelőttre datálható, ugyanis ekkor kezdődött meg hazánkban a márka hivatalos forgalmazása. Azóta több száz ízvariáns, újdonság jelent meg a polcokon. Az egyik közelmúltbeli innováció pedig Magyarországhoz köthető. Az ún. szendvicstermékeket kizárólag hazánkban gyártják, immár 4 éve, a Mondelez csoporthoz tartozó Győri Keksz székesfehérvári üzemében, egész Európának.

Néhány évvel ezelőtt a lila tehén Magyarországra is ellátogatott, mikor is a márka egyik reklámfilmjét forgatták a koronázási fővárosban.  A Novák-fivérekről szóló kisfilm akkor is a gyengédséget helyezte a középpontba. Van, ami nem változik. És ez a Milka és a gyengédség örök összefonódása.

Kapcsolódó cikkek:

Ezért éri meg otthon sajtot készíteni

Egzotikus ízek, nem csak vegetáriánusoknak

Amikor az olasz és a kínai konyha találkozik – recepttel

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ