Az Orlai Produkciós Iroda október 7-én mutatták be a Dés Mihály regényéből készült Pesti barokk című darabot. Egyik főszerepét Szabó Kimmel Tamás alakítja, aki akkor született, amikor a történet játszódik. A próbák megkezdésekor beszélgettünk vele.

– A szövegkönyv alapján milyennek találod a darabot?
– Izgalmas anyag. Nem nagy ördöglakat, de azért nem lesz egyszerű megcsinálni az előadást, mert sok helyszín és sok-sok szöveg van benne.

– Akkor születtél, amikor a darab játszódik. Mit tudsz erről a korszakról?
Amennyit filmekből láthattam. Egyelőre filmképekből álló nagy massza van a fejemben. A besúgóvilág nekem hál’ istennek nem volt meg, de a darabot olvasva sok minden ismerősnek hatott.

pesti-barokk– Izgat, hogy milyen volt az a világ?
Most leginkább az izgat, hogy mikor fogok aludni, mert éjszaka és nap közben is forgatok amellett, hogy ezt a darabot próbálom. (Nevet.) Csak vicceltem, izgat, persze. Lelkes vagyok, mert ez a kor nagyon izgalmas, érdekes a történet is, a szereplői is. Az lesz majd igazán izgalmas, hogy hogyan tudjuk mindezt a színpadon láttatni. Szerencsére Kern András szereplőként is benne van az előadásban, csupa jó színésszel és Göttinger Pállal dolgozunk együtt, úgyhogy biztosan jó megoldás születik.

–  A Pesti barokk szereposztása kedvedre való?
–  Orlai már több mint egy éve kért fel a szerepre, telt-múlt az idő, nyugtatgatott, amíg nem készült el a darab, aztán egyszer csak elküldte. Akkor tudtam meg, hogy kik lesznek a partnerek. Schruff Milánnak nagyon megörültem, mert évfolyamtársak voltunk, az egyik legjobb barátom, de amióta végeztünk, nem dolgoztunk együtt. Mindig beszéltünk róla, hogy milyen jó lenne egy közös munka, és most végre sikerült. Ez külön pozitívum. Bánfalvi Eszter osztálytársnőm volt, neki is örülök, és persze Kern Andrásnak is, akivel még sosem dolgozhattam. Nagyon szeretem, amiket Mészáros Máté csinál, és kíváncsi vagyok László Lilire, aki a színművészeti egyetemről jött most közénk, és akiről azt hallottam, hogy nagyon tehetséges. Kifejezetten jó ilyen közegben dolgozni.

opi_pesti-barokk2_proba_k– Mi történne akkor, ha olyan színésszel kellene dolgoznod, akit nem kedvelsz?
Semmi. Az egyetemen megtanítanak arra, hogy mindenkivel tudni kell együtt dolgozni. Ott vagy összezárva tízen-iksz emberrel, és nem szerethetsz mindenkit. Ez ugyanígy van egy kőszínháznál is. Nem mondom, hogy most kizárólag olyan emberekkel dolgozom, akiket szeretek, de a munkafolyamatban el kell fogadnom azokat is, főleg szakmailag, de persze emberileg is, akik nem igazán szimpatikusak. Minden helyzetből meg kell próbálni kihozni a maximumot. Ebből komoly, négyéves felkészítést kaptunk az egyetemen, ami engem nagyon megsegített. Nem is jellemző, hogy ilyen problémáim lennének, alapvetően jól kijövök mindenkivel.

– Milyen filmet forgatsz?
Most egy zenés filmet, és majd – pont a Pesti barokk premierhetének éjszakáin – Mundruczó Kornéllal fogok forgatni. Örülök Kornél új filmjének, nagyon jó a téma: a migránsválságról szól, jóval előbb megírta a forgatókönyvét, mint ahogy az egész kirobbant volna, és most hirtelen aktuális lett. Szeretek Kornéllal dolgozni, nagy piros pont a Jóistennek, hogy megadta ezt a lehetőséget. Ezzel együtt most három dolgot csinálok egyszerre. Így jött ki a lépés, mert minden időpont borult egy kicsit, és a végén összecsúsztak.

Horváth Katalin

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ