Meglepő műfajt választott Tóth Ádám szerző-rendező Kosztolányi Dezső: Édes Anna című regényének teljesen újszerű bemutatásához. A könnyedebb műfajnak gondolt musical keretében dolgozta fel az 1926-ban íródott és az 1919-22 közötti Magyarországon játszódó tragikus történetet.

A musicalban az eredeti story alapján zajló cselekmény tizenhat remek ritmusú, szövegű, ‘slágergyanús’ betétdal segítségével, sajátságos módon adja vissza a Kosztolányi mű lényegét.

A cselédtörténetben Kosztolányi az emberi kiszolgáltatottsággal szembeni iszonyatát fejezte ki, az adott kor társadalmi viszonyai között. Akkoriban a cselédet nem vették emberszámba, megalázták és az emiatt felgyülemlett indulat végül tragédiába fulladt…

edes-annaMindehhez kitűnő atmoszférát teremt a sodró lendületű zene, a dalok fülbe mászó ritmusa, az érzékeny, kifejező dalszövegek, a tragédia átélésének katartikus élményét nyújtva a nézőnek. A zenei alap kiválóan illeszkedik a történethez, kifejezi a színpadon zajló eseményeket, visszaadja az érzelmi konfliktusok keltette hullámzásokat.

A musical a kiszolgáltatott cselédlány, illetve az árnyként megjelenő többi megalázott és kihasznált lány és a Vizy család sorsán keresztül üzen a mai világnak.

De hogy mit, annak megfejtése legyen a nézők feladata….

Addig is lélegzetvisszafojtva figyelhetjük a történetet és dúdolhatjuk a musical két ‘slágerét’: Isten szeret…. Anna az más…., melyek még az előadás után is sokáig csengenek a fülekben.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ