Fotó: Juhász Tibor

A Budapest Autó Show-n bemutatkozott az újabb generációs Nissan Leaf, amelynek elődje az elektromos autók teljes piacán közel 300 ezer darab értékesített autóval az első a világon. A Nissannak sikerült megújítani az autó külsejét, amivel egyértelműen szebb lett az előző verizóhoz képest.

Design

Az új Leaf teljesen új külsővel próbálja meghódítani a leendő vevők szívét. A korábbival szemben az új modell sokkal inkább beleillik a modern autótrendbe: letisztult, formás és divatos. A Nissan igazán jó munkát végzett az új forma kialakításával.

Nissan Leaf 2018 3
Fotó: Juhász Tibor

Nagyobb akkumulátor

A 40 kWh-s lítium-ion akkumulátornak köszönhetően nőtt a megtehető kilométerek száma, a gyártó szerint ez közel 400 km megtételéhez elég egyetlen feltöltéssel, de a városi közlekedéshez is 300 km-t jósol. Garantált, hogy az akkumulátor kapacitása 8 év vagy 160 ezer kilométerig 30 kWh-nál nem lesz kisebb. A feltöltés akár otthon, saját konnektorból is működhet, ehhez 8-10 óra is elegendő, de a ChAdeMO gyorstöltő segítségével akár 40 perc alatt feltölthető. Magyarországon ezekből a gyorstöltőkből 32 db található, melynek száma folyamatosan növekedni fog, mert törekszenek az országos lefedettségre. A padlóban elhelyezett akkumulátor miatt az autó súlyelosztása optimális lett, ez egyben jobb úttartást is eredményzett.

Megújult elektromos motor

A hajtást egy 150 lóerős, 320 Nm nyomatékú villanymotor adja. Ez a hajtáslánc sokkal erősebb az elődjénél, ami a gyorsulásában is megmutatkozik, emiatt 3 másodperccel hamarabb repíti az autót a 100 km/h sebességre, közel 8 másodperces gyorsulással büszkélkedhet. A végsebességet az elődjéhez hasonlóan 144 km/h-ban limitálták.

Nissan Leaf 2018 2
Fotó: Juhász Tibor

e-Pedal

Egyetlen pedállal lehet az autót gyorsítani, lassítani vagy teljesen megállítani. A pedál lenyomásával gyorsítani tudunk, de ha felengedjük a lábunkat, akkor lassítani kezd, illetve ha teljesen felengedjük a pedált, akkor meg is áll az autó.

Nissan Leaf 2018 4
Fotó: Juhász Tibor

ProPilot önvezető rendszer

Az új Leafben található egy második generációs ProPilot rendszer, ami tudja a sávtartást, automatikusan gyorsít, illetve fékez, az adott szituációnak megfelelően. Szükség esetén akár a kormányzásba is beavatkozik. A rendszer tartalmaz egy automata parkolórendszert is, ami 12 szenzor segítségével oldja meg az automata parkolást.

Nissan Leaf 2.Zero jövő év márciustól kerül forgalomba Magyarországon.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ