Tibi atya, Magyarország egyik legismertebb, mintegy 1,3 millió Facebook követővel rendelkező Facebook influenszere idén nyáron a nőknek (is) kedveskedik! A töményekhez, long drinkekhez és a sörökhöz képest jóval alacsonyabb kalória tartalmú itallal kedveskedik a fröccsrajongó lányoknak, nőknek, asszonyoknak. A vonzóan karcsú fémdobozba zárt ital minden bizonnyal hatalmas sikere lesz a nyáresti vacsoráknak, sütögetéseknek, partiknak és vitorlázásoknak.

A fröccs nem csak a férfiak itala – sőt! Egyre több nő is szereti a nyári forróságban is a hideg, buborékos szódavízből és a jó minőségű borból álló itallal oltani a szomjúságát.

Ráadásul a dobozos változat praktikus, olcsó és kézenfekvő megoldás, ha ki szeretnénk menni strandra, vagy csak egy kerti buliba – és nem akarunk szikvizes palackokkal és borosüvegekkel útnak indulni. A világban zajló borforradalom alaposan átformálta a magyar fogyasztók ízlését és elvárásait is: hódítanak a változatos ízű, magas minőségű borok – és persze a „kistestvéreik” a fröccsök. Erre reagálva dobja piacra előre dobozolt nagyfröccsét Tibi atya is. Az újítás minden bizonnyal a nyár egyik legnagyobb slágere lesz. A hazai fogyasztók nem csak kedvelik a változatos ízeket, a magas minőségű termékeket, de ami talán még ennél is legfontosabb: nyitottak arra, hogy új dolgokat próbáljanak ki.

Tibi atya dobozos fröccse 1A terméket fejlesztő szakemberek számára a bor kiválasztásánál az volt a legnagyobb kihívás, hogy úgy kerüljön prémium minőség a dobozokba, hogy az ne mozdítsa meg a középkategóriás értékesítési árat. „Nem célunk, hogy a fröccs iránt nyitott fiatalok csak egyszer kóstolják meg a Tibi atya fröccsét, sőt éppen ezzel ellentétesek a terveik: azt szeretnénk ugyanis, ha olyan minőséggel találkoznának, amely meggyőzné őket arról, hogy mostantól csak ezt érdemes vásárolni” – nyilatkozta a márka egyik tulajdonosa, Tóth Máté. „Rengeteg tételt megkóstoltunk, mire a kiválasztott bor alapok mellett döntöttünk. Azonban semmi sincs „kőbe vésve”: a jelenlegi arányok még változhatnak a jövőben” – tette hozzá a Humbák Művek egyik alapítója.

Ha sört lehet dobozból inni, akkor miért ne lehetne fröccsöt is?

Az üzleti célok között idén nem a bárok és éttermek meghódítása az elsődleges cél – hanem jóval inkább a kereskedelmi szegmens kiszolgálása. A kocsmák és a szórakozóhelyek nem jelentenek üzleti potenciált: azokon a helyeken ugyanis a legtöbben – a ház borából és szódából – saját ízlésüket legjobban kiszolgáló aránnyal elkészített italt kérik.

Bár nem lehetetlen, hogy idővel számos étterem itallapjára is felkerüljön Tibi atya itala, most azonban mégis a boltokban való elérhetőség megoldása a prioritás. Ezzel úgy tűnik, már most sincs gond: a dobozos fröccs ugyanis hamarosan a jobb trafikokban, boltokban, a Lidlben, és számos nemzetközi szupermarket polcán is napokon belül elérhető lesz.

Tibi atya dobozos fröccse 2Technikai információ

A gyümölcsös, friss, illat- és íz világú, közepesen hosszú ízű, könnyedebb fehérbor fele-fele arányban olaszrizlingből és sauvignon blanc-ból készül, az intenzív illatú, friss, gyümölcsös, málnára, szamócára emlékeztető, telt, kerek, gyümölcsös íz világú rozébor társának összetevői pedig kékfrankos 35%, pinot noir 23%, merlot 18%, kékoportó 12%, blauburger 7%, zweigelt 5%.

Négy érdekesség, amelyet egészen biztosan érdemes tudni a Tibi atya által mostantól dobozos formában kínált, bor és szódavíz keveréséből alkotott italról:

  • Egy legenda szerint 1842. október 5-én Fáy András fóti pincéjébe készült el a legelső fröccs Jedlik Ányos találmányaként – amelyet németesen spriccernek neveztek el.
  • A bor-szóda keverék magyar elnevezése Vörösmarty Mihály nevéhez fűződik – ő alkotta meg a fröccs szót
  • Természetesen nem csak nálunk, de a környező országokban is ismerik ezt a borfogyasztási módot (pl. német nyelvterületen is ismert, Gemischt, Weinschorle vagy Sauergespritzter néven)
  • 2013-ban felvették a Magyar Értéktárba (ez tekinthetjük a hungarikummá válás előszobájának is)