Naponta hetvenmillió, másodpercenként 800 fogy belőle világszerte. Ez a világ legkedveltebb szendvicskeksze, az OREO, mellyel júniustól a hazai édességpiac is bővül. A több mint 100 éves márkát a Mondelez vezeti be a hazai piacra, s a vállalat célja nem más, mint hogy az OREO Magyarországon is a legnépszerűbb keksztermék legyen. Ennek érdekében a valaha látott legnagyobb keksz termékbevezetésre készül a snackóriás hazai leányvállalata.

Világmárkával bővül a magyar édességpiac: a Mondelez Hungária 2015. júniusban vezeti be itthon a világ legnagyobb mennyiségben eladott szendvicskekszét, az OREO-t. A termék az anyavállalat azon ikonikus termékei közé tartozik, mely önmagában több mint egymilliárd dolláros forgalmat ér el évente.

Megdöbbentő adatok

Az OREO-hoz számos megdöbbentő adat társul. Hozzávetőleg évente 25 milliárd OREO kekszet vásárolnak a márka kedvelői: ez azt jelenti, hogy naponta 70 millió, másodpercenként pedig 800 darab fogy a kekszből szerte a világon. Ha a valaha gyártott összes OREO-t egymásra tennénk, akkor 16-szor jutnánk el a Földről a Holdra és vissza, vagy 381-szer kerülhetnénk meg a Földet az Egyenlítő mentén.

A márka története

Az univerzum legkedveltebb, több mint 100 országban forgalmazott kekszmárkájának története 1912-re nyúlik vissza. Az első OREO-t ebben az évben, március 6-án adták el New Yorkban. A márka innen nőtte ki magát a világ legkedveltebb kekszévé, amely ma már az Egyesült Államoktól Kínáig mindenhol jelen van, 2015 júniusától pedig a Mondelez Hungária portfoliójába is bekerült.

Az OREO szendvicskeksz két fekete kakaós kekszből és a köztük található gazdag, vaníliás ízű, tejes krémből áll. Maga az OREO  márkanév többféle eredetre is visszavezethető: a görög „domb, hegység” a keksz eredeti, domború keksz formájára, míg a másik eredetvonal szerint a francia Or, azaz arany szó a keksz eredeti aranyszínű csomagolására utal. Az OREO mintázata a márka részévé vált: a négylevelű lóherék mellett az egykori gyártó Nabisco (National Biscuit Company) kiváló minőséget jelképező logója is megtalálható a kekszen. Az OREO ma is használt, klasszikus kekszmintázatát 1952-ben alkotta meg William A. Turnier.

A valaha volt legnagyobb keksz bevezetés Magyarországon

Mayer Gábor, a Mondelez Hungária Kft Ügyvezető Igazgatója elmondta: „Magyarországon soha nem látott méretű keksz bevezetésre készülünk. A márka nemzetközi erejéhez méltóan júniustól minden eddiginél erőteljesebb marketingtámogatás kíséri majd a márkát. Egy-két magyar motívum mellett a a nemzetközileg már ismert „Wonderfilled”, azaz „Csodával töltve” kampánnyal vezetjük be a terméket. Azt szeretnénk, ha minél többen megízlelhetnék a csodát, ezért az elkövetkezendő hónapokban országszerte 2 millió OREO-t osztunk szét a hazai fogyasztóknak.”


Az OREO a legismertebb vaníliás ízben, különféle fogyasztási igényeket kielégítve háromféle formátumban – 44 grammos, 110 grammos és 176 grammos kiszerelésben – lesz kapható a magyarországi üzletekben.

A Győri Keksz és az OREO

Az OREO-t a világ számos pontján gyártják. Habár a Magyarországon forgalomba kerülő termékeket a Mondelez külföldi gyáraiban állítják elő, a hatalmas fogyasztói igény kielégítése végett a Mondelez csoporthoz tartozó Győri Keksz székesfehérvári üzeme is bekapcsolódott a termelésbe, s az elmúlt években, exportra már több ezer tonna OREO gurult le a hazai gyártósorokról is.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ