A magyar instázók kétharmada követ hírességeket az Instagramon, a feltöltött fotókat naponta akár többször is végigpásztázva. A hazai celebek élbolyát egyébként toronymagasan vezeti a szupermodell Palvin Barbara, akit ugyancsak a szépségiparban jártas hölgyek és két fenegyerek, Berki Krisztián és Istenes Bence követ a népszerűségi sorban.

Az első Magyar Instagram Körkép eredményei szerint a fotómegosztót használók közül tízből kilencen naponta akár többször is végigböngészik a falukat, és kétharmaduk követ olyan embereket – köztük hírességeket is –, akiket a való életben nem ismer. „A mások életébe való belesés igen népszerű elfoglaltsággá vált az elmúlt időszakban, amit az Instagram egyre növekvő népszerűsége is mutat. Ráadásul a magyar felületen egyelőre nincsenek hirdetések, mások által kedvelt tartalmakkal, csak és kizárólag azoknak a képeit láthatják, akiket szabad akaratukból kezdtek el követni” – mondta el Boroznaki Gergő, a kutatás vezetője.

Palvin Barbarában már több mint 2 millióan gyönyörködnek.

Ugyan a Crane felmérése szerint elsősorban nem a hazai sztárokra kattan rá a magyar, de akadnak kivételek. „Palvin Barbara június óta közel 174 ezer plusz követőt szerzett, bár ő nem csak hazai porondon lép fel” – árnyalta a képet Boroznaki Gergő. A magyar szupermodell pillanatokon belül eléri a 2,5 milliós rajongótábort, jócskán maga mögé utasítva ezzel Lévai Adrienn playmate-et (141 ezer) és az énekes-műsorvezető-divattervező Dukai Reginát (136 ezer).

Az élbolyban szerepel az „alulról jövő” Pintér Natália (85 ezer), aki a tinédzser korosztály internetes sztárja, de többnyire a magazinokból és televízióműsorokból ismert arcok foglalják el itt méltó helyüket: Sarka Kata és Mihalik Enikő 85 ezer követővel osztja meg legkedvesebb hétköznapi pillanataikat, de Debreczeni Zita (75 ezer) vagy Szabó Zsófi (71 ezer) sem csak a barátainak posztol. A férfiak közül legközelebb Berki Krisztián áll a dobogóhoz 72 ezer követővel, majd Istenes Bence (70 ezer) és Fluor Tomi (50 ezer) következnek. „Jól látszik, hogy inkább a hölgyek terepe az fotómegosztó, de szépen kapaszkodnak az erősebb nem képviselői is. Mindenképp fontos az élénk Insta-jelenlét, hiszen a fiatalokat nagyon hatékonyan, és lassan már sikeresebben is meg lehet szólítani itt, mint a Facebookon” – tette hozzá Boroznaki Gergő.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ