Az UNICEF egyik leghosszabb ideje tartó vállalati együttműködésének kezdete óta a Pampers 17 országban segített felszámolni az anyai és újszülöttkori tetanuszt. 21 országnak azonban továbbra is segítségre van szüksége. A kampány támogatásának most három egyszerű módja van, így bárki hozzájárulhat egy kisbaba és édesanyja életének megmentéséhez.

A Pampers és az UNICEF közötti együttműködés idén ünnepli 10. évfordulóját. Az együttműködés során eddig 17 országban sikerült felszámolni az anyai és újszülöttkori tetanuszt (MNT), idén pedig újra felhívják a figyelmet arra, hogy aki tud, csatlakozzon különleges születésnapi kívánságukhoz: felszámolni az anyai és újszülöttkori tetanuszt mindenütt, ahol még mindig veszélyt jelent.

Az anyai és újszülöttkori tetanusz (MNT) számos családot érint a világ legszegényebb részein, és olyan esetekben fordul elő, amikor az újszülött bizonyos nem higiénikus és egészségre káros szülészeti eljárások következtében fertőződik meg, például a köldökzsinór nem steril eszközzel történő elvágása miatt. Amint az újszülött tetanusszal fertőződött, gyógyulásra nincs lehetőség, a fertőző betegség évente 49 000 kisbaba életét követeli, ami azt jelenti, hogy minden 11. percben meghal egy csecsemő.

A Pampers és az UNICEF tíz éve tartó összefogásának egyetlen kívánsága van: a világon mindenütt felszámolni az anyai és újszülöttkori tetanuszt. A szülők támogatásának köszönhetően a Pampers és az UNICEF „1 csomag=1 védőoltás” programjának kezdete óta hozzávetőleg 500 000 újszülött csecsemő életét sikerült megmenteni. Az eltelt évtized alatt összesen 300 millió védőoltást juttattak a rászoruló országokba, ami azt jelenti, hogy másodpercenként egy védőoltás jutott el egy édesanyához és kisbabájához.

„Az a támogatás, amit az elmúlt 10 évben a Pamperstől és a szülőktől kaptunk, rendkívüli mértékben segítette a munkánkat a pusztító betegség elleni küzdelemben.” – mondja Romet-Balla Ágnes, az UNICEF Magyarország kommunikációs igazgatója. – „Ez idő alatt a veszélyeztetett anyukák és gyermekeik száma ugyan 60%-kal csökkent, sajnos azonban a probléma még mindig fennáll, és további 71 millió nő és gyermek veszélyeztetett a világ legmegközelíthetetlenebb és legszegényebb országaiban. A tetanusz egy megelőzhető betegség, mindössze egy egyszerű védőoltásra van szükség. Éppen ezért fontos, hogy a Pampers-szel együtt folytathatjuk erőfeszítéseinket, és igyekszünk a világon mindenhol felszámolni a tetanuszfertőzést.”

Idén Madagaszkár és Mauritánia is csatlakozott azon országokhoz, amelyekben a Pampers az Uniceffel közösen segített felszámolni a tetanuszfertőzést. A világon ugyanakkor további 21 országban jelent veszélyt a tetanusz, melyek közül 20-ban támogatja a Pampers a betegség elleni küzdelmet.

„Mindennapi döntéseink – mint például egy pelenka megvásárlása – során meglehetősen ritkán adódik olyan alkalom, amikor azt mondhatjuk: most segíthetek megszüntetni egy betegséget, amely gyermekek életét követeli.” – mondja Mariola Mirek, a Procter&Gamble kommunikációs menedzsere. – „Az “1 csomag=1 védőoltás” kampányban az a legjobb, hogy az eredmények jól mérhetőek és szemmel láthatóak. Védőoltásokat adományozni megfizethetetlen! Egy egyszerű lépéssel édesanyák és újszülöttek életét menthetjük meg.” – tette hozzá.

Nézd meg Ördög Nóra képeit!

[smooth=id:1073;]

A 10. születésnap remek lehetőség arra, hogy különleges emberekkel ünnepeljünk. A kampány idei támogatójaként Ördög Nóra, ismert műsorvezető és kétgyermekes anyuka szeptemberben Angolában járt, hogy megbizonyosodjon róla, hogyan segít az “1 csomag = 1 védőoltás” program védelmet nyújtani az újszülött babáknak és anyukájuknak.

Nemrégiben Angolában jártam, hogy megtapasztalhassam, hogyan változtatta meg a Pampers által támogatott védőoltási kampány a helyi közösségek életét. – meséli a műsorvezető.Lehetőségem volt találkozni a 19 éves Allegriával és kisbabájával. Az ő és más hasonló helyzetben lévő édesanyák elképesztő története tanúskodik arról, mennyire fontos az édesanyák és leendő gyermekeik támogatása azokban a veszélyeztetett országokban is, ahol nincs megfelelő segítségnyújtás ennek a szívszorító betegségnek a visszaszorítására. Ezt kívánom én is, és kérek egyúttal minden szülőt arra, hogy csatlakozzanak ők is szülinapi kívánságunkhoz a tetanusz teljes körű felszámolásának érdekében. Nem tudom elfogadni a tényt, hogy egy betegség, ami védőoltással ilyen könnyen megelőzhető, még mindig több ezer gyermek életet követel. Ezért támogatom a Pampers és az   UNICEF kampányát.”

Hogyan tudunk segíteni?

A Pampers–UNICEF “1 csomag = 1 védőoltás” kampány keretén belül a Procter&Gamble, a Pampers pelenkák gyártója az UNICEF-et támogatja tetanusz elleni védőoltások vásárlásában. A kampány 2015. október 1-étől 2015. december 31-ig tart. Az idei programban most bárki segíthet 3 egyszerű módon:

  • 1 csomag=1 védőoltás: Minden kampánylogóval ellátott Pampers pelenka megvásárlásával a Procter&Gamble egy védőoltás árának megfelelő összeget különít el az UNICEF javára. Idén a Tescóban vásárolt egyéb Pampers termékek most még több védőoltás összegyűjtését teszik lehetővé.
  • 1 megtekintés/megosztás=1 védőoltás: a Pampers Facebook oldalán elérhető „Kívánságok” című film minden egyes megtekintésével vagy megosztásával, a Procter&Gamble további 1 védőoltásnak megfelelő összeget adományoz a tetanuszfertőzés leküzdéséért.
  • 1 fotó/videó=1 védőoltás: Tölts fel egy fotót vagy videót a Facebookra kisbabádról, amin épp kíván valamit, és elfúj egy gyertyát. Taggeld a #PampersUnicefJokivansag elnevezéssel, és máris csatlakoztál a kívánságunkhoz, hogy felszámoljuk az anyai és újszülöttkori tetanuszt. Minden egyes jókívánság-fotó feltöltése után ugyanis a Procter&Gamble további 1 védőoltásnak megfelelő összeget adományoz a program számára.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ