Boris Eifmant a XXI. század legnevesebb balett koreográfusaként tartják számon. Az ő neve fémjelzi a méltán világhírű Szentpétervári Eifman Balett társulatot, akik New York, London, Párizs, Roma után, 2016. június 5-én és 6-án, 19 órai kezdettel a Magyar Állami Operaházban – mindössze két alkalommal – mutatják be Csajkovszkij klasszikus zenéjére, az Anna Kareninát.

A világ kritikusai szerint Eifman, a balett formanyelvének megújítója, aki a klasszikus műfajt mesterien elegyíti a modern kor technikai – és látványelemeivel.

“Az érzelmek és a tiszta mozgás látványos cunamija” – írta róla találóan a Chicago Sun-Times.

Mint minden eddigi művében – úgy ebben is -,  a tánc nyelvén, őszinte beszélgetést folytat a közönséggel. Anna-Karenin-Vronszkij szerelmi háromszöge a központi téma, melyben a pszichológiai fordulatokban bővelkedő előadást a csodálatos koreográfia teszi tökéletessé.

Eifman vallja, hogy jó előadás az, ami olyan érzelmi reakciót vált ki a nézőből, mely által közelebb kerül a katarzishoz.  Ezalól az Anna Karenina sem kivétel. Csajkovszkij zenéjét a Kodály Filharmonikusok Debrecen interpretálásában hallhatjuk.


MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ