A Jar legújabb magyarországi kutatásából kiderült, hogy a nők bár törekednek a takarékosságra, még mindig az edények elő-öblítésében hisznek, ha mosogatásra kerül a sor. Az öblítés akár kézi, akár gépi mosogatásról van szó, jelentősen megnöveli az elhasznált víz mennyiségét, mellyel extra terhet ró a környezetünkre. A fogyasztói igények kielégítésén túl, a Jar gyártója, a P&G nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a környezetre háruló mindennapi terheket csökkentse, ezért a termékfejlesztések célja, hogy minél hatékonyabb zsíroldó termékkel rukkoljon elő. Ennek eredménye a megújult Jar kézi- és gépi mosogatószer termékcsalád, mellyel kiküszöbölhető az edények előáztatása, ami nem csak az otthoni takarékosságra van kedvező hatással, de a környezetre is.  

Az 1000 hölgy bevonásával készített kutatás célja, hogy átfogó képet kapjon mosogatási és mosogatószer-vásárlási szokásaikról. A felmérés egyik legmeglepőbb eredménye, hogy a válaszadó nők egyharmada rendelkezik otthon mosogatógéppel, de közülük csupán 3% használ kizárólag mosogatógépet. Tehát, a magyar nők döntő többsége kézzel mosogat vagy a kézi mosogatást egészíti ki a gépi mosogatással.

Az otthoni megtakarítások a konyhában kezdődnek

Függetlenül attól, hogy kézzel vagy géppel mosogatnak, a válaszadók szerint idő- és pénztakarékossági szempontból a minőség és az ár-érték arány a legfontosabb a mosogatószer kiválasztásánál. A kutatásból kiderült, hogy a kézi mosogatószert használó nők 72%-a nagyon ügyel rá, hogy mennyi mosogatószert és vizet használ. Azok a nők, akik a mosogatógép mellett tették le a voksukat, a kényelmi szemponton kívül szintén az idő- és a víztakarékosságot tartják szem előtt. Ezt mutatja az is, hogy a mosogatógépet használó válaszadók fele gyakran használja a mosogatógép energiahatékony és víztakarékos programját.

mosogatasA takarékossági szándék ellenére azonban a nők nagy többsége (73%) szükségesnek tartja az edények előáztatását. Az öblítéssel és áztatással többek között időt és vízmennyiséget veszítünk, amit megtakaríthatnánk egy jól megválasztott mosogatószer használatával.

Termékfejlesztés összhangban a vásárlói igényekkel

A Jar 60 éve a kutatás-fejlesztésben látja termékei sikerének kulcsát. Az itthon több mint 10 éve elérhető és egyúttal piacvezető Jar legújabb innovációjának köszönhetően a mosogatás egyszerűbb és költséghatékonyabb, mindegy hogy kézzel vagy géppel mosogatunk. Az új, foszfát-mentes Jar Platinum gépi mosogatószerek már első alkalommal eltávolítják még a rászáradt, makacs szennyeződéseket – ezért nem szükséges az edényeket előáztatni. Ezzel nem csak időt, energiát spórolunk meg, de csökkenthetjük a mosogatás során elhasznált vízmennyiséget is. A Jar kézi mosogatószer pedig megújult, még koncentráltabb, aktív habos formulájának köszönhetően 2x több zsíros edény elmosogatására elegendőek, mint amennyit az idei felmérés szerint a magyarok elvárnának.

mosogatMindig megéri

A kutatásból az is kiderült, hogy a nők a szuper- és hipermarketek mellett a drogériákban vásárolnak legtöbbször mosogatószereket. Közülük a többség (73%) a dm-drogerie markt-ot választja, és elsődleges szempont számukra a minőség és az ár, amire a drogérialánc is odafigyel a fogyasztói igényeknek eleget téve. Nincs ez máshogy a Jar termékekkel sem, melyek tartósan alacsony áron találhatóak meg az üzletláncnál.

Fotók: Pixabay.com

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ