Három zeneszerző, Stravinsky, Copland és Rachmaninov. Mi a közös bennük? Mindhárman – mint oly sokan mások a 20. században – Amerikában fejezték be földi pályafutásukat. Copland szülei Litvániából emigráltak, Rachmaninov és Stravinsky Oroszországból. Három erős egyéniség, három zenei stílus. Az ő műveik hallhatók a Nemzeti Filharmonikusok február 7-i koncertjén a Zeneakadémián.

Stravinsky Pulcinella c. balettjét 1920-ban a Gyagilev-féle világhírű balett-társulat mutatta be Párizsban, a díszleteket és jelmezeket Picasso tervezte. A barokk zeneszerző, Pergolesi zenéjét dolgozta át, ezzel kezdődött neo-klasszikus alkotó korszaka.

Aaron Copland a híres jazz-klarinétos, Benny Goodman felkérésére komponálta 1950-ben bemutatott Klarinétversenyét, amelyben jazz-elemek és, ahogy egyik kritikusa írta, „keserédes líraiság” keveredik. Rachmaninov vérbeli romantikus zenét írt, nem csak pályája elején, de később, az emigráció után is. Az ő műve is hallható lesz a koncerten. Ezt a tarka stílus-kaleidoszkópot egy kitűnő svéd klarinétművész, Martin Fröst és egy Ukrajnából indult, Bécsben végzett karmester, Kirill Karabits tárja elénk.

Martin Fröst_MB-3111Stravinsky Pulcinella – szvit
Copland Klarinétverseny
Rachmaninov III. szimfónia, a-moll, op. 44

Közreműködik:

  • Kirill Karabits karmester
  • Martin Fröst klarinét
  • Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Ferencsik bérlet 5. – Zeneakadémia, 2019. február 7., 19.30 óra

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ